Palawan, El Nido - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Emma Viel - WaarBenJij.nu Palawan, El Nido - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Emma Viel - WaarBenJij.nu

Palawan, El Nido

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 Maart 2015 | Filipijnen, El Nido

Nederlanders,

Ik zit inmiddels op het eiland Palawan. Maandag ben ik hier heen gevlogen vanaf Manilla. Ik zou om 09.45u vliegen, maar dat werd uiteindelijk 12.00u. Ongeveer een uur later landde ik in Puerto Princessa, de hoofdstad van dit eiland. Op het vliegveld ontmoette ik een Israëlisch stel en een Engels stel. Beiden wilden naar El Nido, een plaats in het noorden van het eiland waar ik ook heen wilde gaan. Met z'n vijven hebben we een busje gevonden die ons daar heen kon brengen. De rit duurde ongeveer 6 uur en het was een hel... Onverharde wegen en de bochten op de Alpe D'Huez zijn er niks bij. Het Engelse stel had al een hostel geboekt en omdat we pas rond 21.00u zouden aankomen, had ik besloten om met ze mee te gaan. Nou, dat was geen goed idee... Het hostel had geen warm water, een putje als WC en een heel vies bed. We waren zo kapot dat we besloten daar toch maar te slapen en de volgende dag te zoeken naar een ander hostel.

Gek genoeg heb ik heerlijk geslapen. Om 08.00u werd ik gewekt door een parade die door de straten van El Nido trok. Later begreep ik dat dat de opening was van de feestweek die hier is deze week tot 16 maart. Ik ben dus vroeg m'n bed uit gegaan en op zoek gegaan naar een ander, leuker hostel. Die had ik snel gevonden, aangezien dit niet een hele grote plaats is. Ik slaap in een '10 mixed room'. Ik heb m'n spullen uitgepakt en ben naar het strand gegaan waar ik een aantal uur gelegen heb. Het strand hier in El Nido is niet super groot, maar wel heel relaxed met wit zand en helder water. Toen ik om een uur of 15.00u terug kwam in het hostel ontmoette ik een hele grote groep backpackers met allemaal verschillende nationaliteiten. Ze gingen kijken bij de 'pig race', één van de evenementen in de feestweek en vroegen of ik mee ging. Natuurlijk ben ik mee gegaan en sindsdien zijn we met een hele leuke groep mensen waar steeds wat mensen bij komen en weer vertrekken.
Om nog even terug te komen op de 'pig race', wat een belevenis is dat zeg... Het doel van de 'race' is om het varken te pakken. Er loopt een varken los op een soort voetbalveld en als het startschot klinkt, mag iedereen die mee wil doen proberen het varken te vangen. Als je het varken gevangen hebt, mag je hem houden en word het diezelfde avond nog op de barbecue gelegd. Een paar backpackers van 'onze' groep wilde dit wel eens proberen en guess what? zij hadden het varken gevangen! We hebben hem niet op de barbecue gelegd, maar terug gegeven.
Gister zijn we op een strand geweest hier 15minuten vandaag en dat was echt een paradijs! Parelwitte stranden en helderblauw water, net als in een film. Daar zijn we gebleven tot zonsondergang, want dat is ook echt de moeite waard. Vandaag zijn we met een aantal op een boot trip geweest. We vertrokken om 09.00u en zijn langs vijf verschillende mooie plekken gevaren waar we konden snorkelen, zwemmen en chillen op de verschillende stranden. Morgen ga ik samen met een Duits meisje een scooter huren en gaan we het noorden van het eiland een beetje verkennen. Schijnt heel mooi te zijn.
Ik blijf hier tot maandag en ga dan naar het volgende eiland, Coron Island, 7 uur varen hier vandaan.

Kortom; ik vermaak me hier prima en ontmoet zo veel leuke mensen uit zo veel verschillende landen. Hoe is het in Nederland?

Liefs Emma

  • 12 Maart 2015 - 19:18

    Esther:

    Hoi meid,
    Had gisteren al veel gehoord, maar als ik dit lees ben ik toch wel jaloers....Ben blij dat je het zo fijn hebt. Dikke kus!!!!

  • 15 Maart 2015 - 20:35

    Coby:

    Hey lieve troel. Wat heerlijk dat je je zo vermaakt en super fijn dat je toch allemaal mensen treft. Je doet t allemaal dan toch maar mooi in je eentje. Leuk om te lezen!! Hier is Nederland gaat t prima. Wel een beetje stiller in huis...

  • 20 Maart 2015 - 20:19

    Laura:

    Hey Em, wat leuk om al je fantastische belevenissen te lezen! Zo fijn dat je het naar je zin hebt en genoeg medereizigers treft.
    Geniet er van!! Lieve groet van mij en de Nieboertjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Vanaf 5 maart ben ik tot begin juni te vinden op de Filipijnen!

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 4707

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 05 Juni 2015

Filipijnen

Landen bezocht: