Mijn avontuur met de motor en Siquijor - Reisverslag uit Siquijor, Filipijnen van Emma Viel - WaarBenJij.nu Mijn avontuur met de motor en Siquijor - Reisverslag uit Siquijor, Filipijnen van Emma Viel - WaarBenJij.nu

Mijn avontuur met de motor en Siquijor

Blijf op de hoogte en volg Emma

07 April 2015 | Filipijnen, Siquijor

Goeiemorgen lieve lezers,

Terwijl ik dit schrijf lig ik heerlijk in de hangmat op het strand met een verse fruitshake op het tafeltje naast me en het zonnetje dat al vol op schijnt, jaloers? ;-) haha!

Vorige week zondag ben ik van het eiland Cebu naar het plaatsje Dumaguete gegaan. Toen ik uit de bus stapte was het nog zo'n half uurtje lopen naar de haven en daar had ik natuurlijk geen zin in met m'n zware backpack op m'n rug. Een aardige Filipijnse jongen bood me een lift aan achter op z'n motor, prima dacht ik. Alleen toen ik afstapte bij de haven ging het even mis... Ik stapte aan de verkeerde kant er af, aan de kant waar die hete uitlaatpijp is en met m'n been kwam ik er tegen aan. Ik ben rustig naar de boot gelopen en voelde direct dat dit niet goed was... Ik had zooooo veel pijn!!! Ik probeerde mama te bellen, Sarah te bellen, Hylke te bellen, maar nee... Als je iemand echt nodig hebt nemen ze niet op haha! Uiteindelijk nam papa gelukkig wel op en heeft hij het nummer van mijn zorgverzekering opgezocht omdat ik naar een ziekenhuis wilde om het te laten controleren. Toen we in het plaatsje Dumaguete aankwamen ben ik eerst naar m'n hostel gegaan, heb ik de verzekering gebeld en ben ik daarna naar het dichtst bijzijnde ziekenhuis gegaan. Een lekkere brandwond... Ik heb een zalfje gekregen en nu, na een week, ziet het er eindelijk een beetje beter uit. Overigens was de pijn na 3 uurtjes totaal verdwenen en kan ik alles, lopen, zwemmen, springen, maakt niet uit!

Na twee dagen in Dumaguete te zijn geweest ben ik naar Apo Island gegaan. Dit eiland is zo ontzettend klein, met 1 resort, 2 hostels, 1 restaurant en verder huisjes waar de locals wonen. Ook is er geen stroom gedurende de dag, alleen tussen 7 en 9 's avonds. Heerlijk dacht ik, geen internet, even een paar dagen helemaal niks. De eerste middag heb ik lekker op het strand gelegen en 's avonds heb ik in m'n hostel gegeten met een Duits meisje (Ali) en een Duitse jongen (Nicky) en een Spaanse vrouw. Tijdens het eten vielen opeens alle lichten uit en was het helemaal donker, op het hele eiland. Geen elektrische tijd meer, de kabel was gebroken... En aangezien Pasen hier uitgebreid gevierd word en een week lang duurt word het pas deze week gemaakt. Een week lang zonder stroom dus...
De volgende dag ben ik samen met die Spaanse vrouw, Roser heet ze trouwens, het eiland een beetje gaan verkennen en heb ik gezwommen met schildpadden, zooooo gaaf!!! Je loopt de zee in, kijkt onderwater en daar zwemmen ze gewoon... Ik heb volgens mij echt wel 2 uur lang in de zee gedobberd en gekeken, wat zijn die beesten leuk zeg!
Na twee nachten vond ik het wel weer mooi geweest op dit eiland... Rust is heerlijk, net als op het strand liggen, maar echt, op zo'n eiland ben je daar snel op uitgekeken hoor.

Sinds donderdag zit ik op het eiland Siquijor. Hier ben ik Nicky en Ali ook weer tegen gekomen en hebben we veel dagen samen gespendeerd. De stranden hier zijn geweldig mooi, ik heb met een scootertje over het eiland getourd, watervallen bezocht en we zijn wezen kijken bij een skatersrace? Ik had er nog nooit van gehoord, maar het schijnt heel populair te zijn in de hele wereld... Skaters van over de hele wereld komen hier heen om met hun skateboard en zonder bescherming!!! van de berg af te racen. Heel spectaculair om te zien, maar ook heel gevaarlijk.

Vandaag vertrek ik naar het eiland hierboven, Bohol, waar ik twee dagen ga verblijven en daarna ga ik naar een eiland waar Nicky en Ali ook zitten om samen met hun de komende twee weken verder te reizen, heel erg leuk!

Jullie horen weer van mij!

Liefssss

Ps. Ik heb niks gemerkt van de typhoon hier hoor...
Pps. Het vliegticket naar huis is ook geboekt!!! 1 mei vlieg ik en op 2 mei om 21.10 land ik weer op Schiphol!

  • 07 April 2015 - 20:16

    Laura:

    Lieve Emma,
    Wat een belevenissen zeg!! Geweldig! Geniet er nog maar even van, t is zo maar 1 mei....
    Liefs Laura xxx

  • 07 April 2015 - 23:18

    Coby:

    hey lieve schat. Wat een prachtig verhaal en wat fijn dat je been weer een beetje beter is! Heerlijk om te horen dat alles goed gaat. Wat maak je mooie dingen mee. Je zult wel heeeel erg uitgerust zijn als je weer trug komt! Haha. En de terugreis alweer geboekt! 2 mei alweer! Tot dan eerst nog meer genieten want voordat je t weet is t alweer voorbij. Dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Vanaf 5 maart ben ik tot begin juni te vinden op de Filipijnen!

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1458
Totaal aantal bezoekers 4698

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 05 Juni 2015

Filipijnen

Landen bezocht: